1 Νοε 2013

Λάπαθο.

Συστηματική ταξινόμηση
Βασίλειο: Φυτά (Plantae)
Συνομοταξία: Αγγειόσπερμα (Magnoliophyta)
Ομοταξία: Δικοτυλήδονα (Magnoliopsida)
Υφομοταξία: Καρυοφυλλίδες (Caryophyllidae)
Τάξη: Πολυγονατώδη (Polygonales)
Οικογένεια: Πολυγονατοειδή (Polygonaceae)
Γένος: Λάπανθον (Rumex)
Είδος: R. acetosa

Σπαράγγια.

Συστηματική ταξινόμηση
Βασίλειο: Φυτά (Plantae)
Συνομοταξία: Αγγειόσπερμα (Magnoliophyta)
Ομοταξία: Μονοκοτυλήδονα (Liliopsida)
Τάξη: Λειριώδη (Liliales)
Οικογένεια: Λειριοειδή (Liliaceae)
Γένος: Ασπάραγος (Asparagus)
Είδος: A. officinalis

Σκόρδο

Πολυετές, ποώδες, ιθαγενές φυτό το σκόρδο ανήκει στο γένος Άλλιο και η καταγωγή του είναι από την Ασία.
Γνωστό από την αρχαιότητα αφού το χρησιμοποιούσαν στη μαγειρική και για τις φαρμακευτικές του ιδιότητες.
Έχει βολβώδες στέλεχος και τα φύλλα μέχρι τη μέση περίπου είναι επίπεδα και λεία. Ο βολβός του σκόρδου ή κεφάλι αποτελείται από πολλά μικρά βολβοειδή μέρη που λέγονται σκελίδες και έχουν κοινή βάση καλύπτονται δε όλα μαζί από 3-5 μεμβράνες που έχουν μορφή σωληνοειδούς θήκης. Κάθε θήκη σχίζεται σε μία μορφή φύλλου σχήματος λόγχης που είναι λίγο μικρότερο από αυτό του κρεμμυδιού.
Το σκόρδο πολλαπλασιάζεται με τους βολβούς του. Οι ανθοφόροι άξονες δεν έχουν σπόρια αλλά μερικές φορές φέρουν μικρούς βολβούς που επίσης χρησιμοποιούνται στο πολλαπλασιασμό του.

7 τρόφιμα που ενισχύουν το ανοσοποιητικό σύστημα.

Mαζί με τα πρώτα κρύα εκδηλώνεται και η αγωνία μας για τις ασθένειες που κάνουν την εμφάνισή τους αυτή την εποχή, όπως είναι η γρίπη και διάφορες ιώσεις. Επειδή όμως, ως γνωστόν, η πρόληψη είναι η καλύτερη θεραπεία, ενισχύοντας τη φυσική άμυνα του οργανισμού μας μέσω σωστών διατροφικών επιλογών μπορούμε να αντεπεξέλθουμε καλύτερα στις ‘απειλές’ του χειμώνα. Ακολουθούν 7 τρόφιμα που μπορούν να μας βοηθήσουν αποτελεσματικά σε αυτή μας την προσπάθεια.

28 Οκτ 2013

Καλλιέργειες που μπορούν να ... απογειώσουν το εισόδημά σας.

Η Ελλάδα είναι γεμάτη από αρωματικά και φαρμακευτικά ήδη. Αρωματικά φυτά που έχουν ευεργετικές ιδιότητες αλλά είναι και ιδανικές τροφές μπορούν να αποτελέσουν ιδανικές πηγές έμπνευσης για επιχειρηματικότητα, αναφέρουν παράγοντες της αγοράς, καθώς είναι γεωργικά προϊόντα που δεν ευδοκιμούν σε όλα τα κράτη.Αυτές είναι οι καλλιέργειες που μπορούν να εκτοξεύσουν το εισόδημά σας:

Μύρτιλο ή Μπλούμπερι
Είναι αρκετά προσαρμοστικό στα ελληνικά εδάφη και μπορεί να αποδώσει ως και 1.000 κιλά

27 Οκτ 2013

Οι καυτερές πιπεριές μειώνουν τη χοληστερίνη.

Οι καυτερές πιπεριές ωφελούν την καρδιά μειώνοντας την χοληστερίνη και έχουν τη δυνατότητα να μας προστατεύσουν από την κύρια αιτία θανάτου στον κόσμο, την στεφανιαία νόσο, αναφέρουν επιστήμονες από το Κινεζικό Πανεπιστήμιο του Χονγκ Κονγκ. Σε μελέτη που παρουσίασαν σε συνέδριο της Αμερικανικής Χημικής Εταιρείας (ACS), ανέφεραν πως μελέτησαν την ουσία καψαϊκίνη και τις ομοειδείς ουσίες που ανήκουν στην οικογένεια των καψαϊκινοειδών.

Οι ουσίες αυτές προσδίδουν στις κάθε είδους καυτερές πιπεριές (καγιέν, jalapenos, habaneros

Φρούτα και λαχανικά: Τρώτε και τη φλούδα.

Βρείτε τρόπο να τρώτε  τα φρούτα και τα λαχανικά με τη η φλούδα τους συνιστούν τώρα κάποιοι ειδικοί, διότι περιέχουν πολύτιμα αντιοξειδωτικά. Όπως εξηγεί  η δρ Μέριλιν Γκλένβιλ, τέως πρόεδρος του Φόρουμ Διατροφής & Υγείας της Βασιλικής Εταιρείας Ιατρικής της Βρετανίας, «όλα τα φρούτα και τα λαχανικά έχουν μια “βιοσυνέργια”, δηλαδή τα θρεπτικά οφέλη του ενός τμήματός τους ενισχύονται από εκείνα των υπολοίπων». Ποια είναι τα φρούτα και τα λαχανικά που πρέπει να προσπαθούμε να τρώμε ολόκληρα;

Τα κατεψυγμένα λαχανικά είναι λιγότερο θρεπτικά;

Τα αποτελέσματα της μελέτης του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (Α.Π.Θ.), που συνέκρινε τη διατροφική ποιότητα νωπών (φρέσκων δύο ή περισσότερων ημερών) και κατεψυγμένων λαχανικών, επιβεβαιώνουν τα δεδομένα της διεθνούς βιβλιογραφίας.



Κολοκύθα: 5 λόγοι για να την εντάξουμε στη διατροφή μας.

Η κολοκύθα είναι ένα από τα δώρα της φύσης το φθινόπωρο. Εκτός όμως από ένα όμορφο διακοσμητικό στοιχείο που σηματοδοτεί την έλευση του φθινοπώρου αποτελεί και μια σουπερ τροφή με μεγάλη θρεπτική αξία. Συγκεκριμένα:




pumpkins 1024x685 Κολοκύθα: 5 λόγοι για να την εντάξουμε στη διατροφή μας

Αρακάς.

Αρκετές αποφεύγουμε τον αρακά εξαιτίας της σχετικά υψηλής θερμιδικής του αξίας. Μάλλον όμως αγνοούμε ότι μπορεί να προστατέψει τα κύτταρά μας από τη φθορά του χρόνου. Είναι μια από τις καλύτερες πηγές πρωτεϊνών και υδατανθράκων ενώ περιέχει κάλιο, φώσφορο (σημαντικό για την καλή λειτουργία της καρδιάς και του νευρικού συστήματος), καροτίνη (προστατεύει από τις ελεύθερες ρίζες) και φυτικές ίνες απαραίτητες για την ομαλή λειτουργία του εντέρου. Ο αρακάς περιέχει επίσης βιταμίνες του συμπλέγματος Β και βιταμίνη C, σίδηρο, ασβέστιο,